idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Event



01/14/2005 - 01/14/2005 | Köln

"Forschung erfolgreich vermarkten"

Seminar für Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler zur besseren Vermarktung ihrer Forschungsarbeit

Die Vermarktung von Forschungsarbeit wird in Zeiten knapper öffentlicher Geldmittel für Forschungseinrichtungen immer wichtiger. Forschung vermarkten bedeutet, eine Strategie entwickeln, die zielgruppenspezifisch ausgerichtet ist. Je besser es gelingt, die Bedürfnisse und Erwartungen der jeweiligen Zielgruppen in die Vermarktungsstrategie einzubinden, desto erfolgreicher lässt sie sich umsetzen. Im Seminar "Forschung erfolgreich vermarkten" lernen die Teilnehmerinnen und Teilnehmer wichtige Aspekte der Vermarktung kennen und setzen diese in praktischen Übungen um.

Information on participating / attending:
Teilnahmegebühr: 333 Euro

Date:

01/14/2005 09:00 - 01/14/2005

Event venue:

Fachhochschule Köln
Geisteswissenschaftliches Zentrum
Ubierring 40
50678 Köln
Nordrhein-Westfalen
Germany

Target group:

Scientists and scholars

Email address:

Relevance:

transregional, national

Subject areas:

Electrical engineering, Energy, Materials sciences, Mechanical engineering, Media and communication sciences, Social studies

Types of events:

Entry:

01/10/2005

Sender/author:

Petra Schmidt-Bentum

Department:

Referat für Kommunikation und Marketing, Team Presse- und Öffentlichkeitsarbeit

Event is free:

no

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event13012


Help

Search / advanced search of the idw archives
Combination of search terms

You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

Brackets

You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

Phrases

Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

Selection criteria

You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).