Die Vermarktung von Forschungsarbeit wird in Zeiten knapper öffentlicher Geldmittel für Forschungseinrichtungen immer wichtiger. Forschung vermarkten bedeutet, eine Strategie entwickeln, die zielgruppenspezifisch ausgerichtet ist. Je besser es gelingt, die Bedürfnisse und Erwartungen der jeweiligen Zielgruppen in die Vermarktungsstrategie einzubinden, desto erfolgreicher lässt sie sich umsetzen. Im Seminar "Forschung erfolgreich vermarkten" lernen die Teilnehmerinnen und Teilnehmer wichtige Aspekte der Vermarktung kennen und setzen diese in praktischen Übungen um.
Information on participating / attending:
Teilnahmegebühr: 333 Euro
Date:
01/14/2005 09:00 - 01/14/2005
Event venue:
Fachhochschule Köln
Geisteswissenschaftliches Zentrum
Ubierring 40
50678 Köln
Nordrhein-Westfalen
Germany
Target group:
Scientists and scholars
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Electrical engineering, Energy, Materials sciences, Mechanical engineering, Media and communication sciences, Social studies
Types of events:
Entry:
01/10/2005
Sender/author:
Petra Schmidt-Bentum
Department:
Referat für Kommunikation und Marketing, Team Presse- und Öffentlichkeitsarbeit
Event is free:
no
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event13012
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).