Themen
Die aus dem Toyota-Produktionssystem entstandene Methode "Wertstromdesign" findet auch in Deutschland immer mehr Anhänger. Nachdem sich anfangs nur die Automobilindustrie damit auseinandergesetzt hat, erkennen auch andere Branchen die beträchtlichen Vorzüge des Wertstromdesigns. Wertstromdesign dient der Visualisierung und Optimierung des kompletten Produktionsablaufs in einer Fabrik. Die Methode eignet sich daher insbesondere für Produktionsleiter, die die Abstimmung der Produktionsprozesse aufeinander in den Blick nehmen wollen.
Die Themen im Einzelnen:
o Darstellung der Informationsflüsse innerhalb der Produktion
o Darstellung der Materialflüsse von Rampe zu Rampe
o Verkürzung der Durchlaufzeit
o Losgrößenberechnung
o Gestaltungsrichtlinien "Lean Production"
Information on participating / attending:
Teilnahmegebühr: € 390,-
Die Teilnehmerzahl ist auf maximal 18 Personen begrenzt.
Date:
09/04/2008 - 09/04/2008
Event venue:
Fraunhofer-Gesellschaft, Institutszentrum Stuttgart (IZS)
70569 Stuttgart
Baden-Württemberg
Germany
Target group:
Business and commerce, Scientists and scholars
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Economics / business administration, Electrical engineering, Energy, Materials sciences, Mechanical engineering
Types of events:
Entry:
07/17/2008
Sender/author:
Hubert Grosser
Department:
Presse- und Öffentlichkeitsarbeit
Event is free:
no
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event24178
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).