Die Teilnehmer lernen, erfolgreich eine eigenständige QFD in ihrem Unternehmen durchzuführen. Dazu gehört, die Stimme des Kunden zu ermitteln und in marktfähige Produkte zu übersetzen. Die Methode wird praxisnah anhand von Fallbeispielen und eines durchgängigen Praxisbeispiels vermittelt.
Themen
o Wo und bei welchen Problemstellungen kann die QFD gewinnbringend eingesetzt werden?
o Was sind die einzelnen Schritte einer QFD?
o Wie ermittle ich Kundenanforderungen?
o Wie führe ich Wettbewerbsvergleiche durch?
o Woran erkenne ich Stärken und Schwächen meines eigenen Produkts?
o Wie überführe ich die Ergebnisse in kunden- und wettbewerbsfähige Produkte?
Zielgruppe
Führungs- und Fachkräfte aus den Abteilungen Produktentwicklung und -management, Marketingverantwortliche, QM-Mitarbeiter
Information on participating / attending:
Teilnahmegebühr: € 390,-
Die Teilnehmerzahl ist auf max. 20 Teilnehmer begrenzt.
Date:
09/18/2008 - 09/18/2008
Event venue:
Fraunhofer-Gesellschaft, Institutszentrum Stuttgart (IZS)
70569 Stuttgart
Baden-Württemberg
Germany
Target group:
Business and commerce, Scientists and scholars
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Economics / business administration, Electrical engineering, Energy, Mechanical engineering, Traffic / transport
Types of events:
Entry:
07/17/2008
Sender/author:
Hubert Grosser
Department:
Presse- und Öffentlichkeitsarbeit
Event is free:
no
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event24182
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).