idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Event


institutionlogo


10/01/2009 - 10/01/2009 | Stuttgart

Kunden- und wettbewerbsorientierte Produktentwicklung mit Quality Function Deployment (QFD)

QFD ist heute eines der erfolgreichsten Werkzeuge in der Produktplanung und Produktdefinition. Mit Hilfe der QFD lassen sich erfolgskritische Produktmerkmale unter strikter Marktorientierung ableiten. Die Teilnehmer lernen, erfolgreich eine eigenständige QFD in ihrem Unternehmen durchzuführen. Dabei ist entscheidend, die Stimme des Kunden zu ermitteln und in marktfähige Produkte zu übersetzen.

Themen:
Die Methode wird praxisnah anhand von Fallbeispielen und eines durchgängigen Praxisbeispiels vermittelt
- Wo und bei welchen Problemstellungen kann die QFD gewinnbringend eingesetzt werden?
- Was sind die einzelnen Schritte einer QFD?
- Wie ermittle ich Kundenanforderungen?
- Wie führe ich Wettbewerbsvergleiche durch?
- Woran erkenne ich Stärken und Schwächen meines eigenen Produkts?
- Wie überführe ich die Ergebnisse in kunden- und wettbewerbsfähige Produkte?

Information on participating / attending:
Teilnahmegebühr: € 390,-
Die Teilnehmerzahl des Workshops ist auf max. 20 Teilnehmer begrenzt.

Date:

10/01/2009 - 10/01/2009

Event venue:

Fraunhofer-Gesellschaft, Institutszentrum Stuttgart (IZS)
Nobelstr. 12
70569 Stuttgart
Baden-Württemberg
Germany

Target group:

Business and commerce, Scientists and scholars

Relevance:

transregional, national

Subject areas:

Economics / business administration, Electrical engineering, Information technology, Materials sciences, Mechanical engineering

Types of events:

Entry:

08/06/2009

Sender/author:

Hubert Grosser

Department:

Presse- und Öffentlichkeitsarbeit

Event is free:

no

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event28178


Help

Search / advanced search of the idw archives
Combination of search terms

You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

Brackets

You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

Phrases

Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

Selection criteria

You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).