Ulrich Hansbuer, geschäftsführender Gesellschafter der TV-Produktionsfirma „Das Redaktionsbüro“ (u.a. „VERA“/SAT 1), ist ein profilierter TV-Produzent für Magazine und Talksendungen, der über viele Jahre Programme für die öffentlich-rechtlichen und privaten Fernsehsender konzipiert und produziert hat.
Er berichtet aus der Praxis des TV-Produktionsalltags und äußert sich zu aktuellen Tendenzen im Fernsehmarkt: Was kommt nach der Vielfalt der Kochsendungen? Welches sind mögliche Formate der Zukunft? Was sind die Erfolgsfaktoren quotenträchtiger Magazinsendungen? Wie wirkt sich das Internet und die veränderte Mediennutzung der jugendlichen Zielgruppen auf die Inhalte aus?
Information on participating / attending:
Anmeldung: http://www.mhmk.de/studieninteressenten/infoveranstaltungen/anmeldung/details/38...
Date:
06/09/2010 18:00 - 06/09/2010 20:00
Event venue:
Mehringdamm 33
10961 Berlin-Kreuzberg
Berlin
Germany
Target group:
Students, all interested persons
Email address:
Relevance:
regional
Subject areas:
Media and communication sciences
Types of events:
Entry:
05/11/2010
Sender/author:
Jessica Schallock
Department:
Hochschulkommunikation
Event is free:
no
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event31367
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).