Auf dem Marketing-Kongress haben Hochschulvertreter die Möglichkeit, internationale und nationale Marketingexperten, Leiter der weltweiten DAAD-Büros und Kollegen aus anderen Hochschulen zu treffen und mit ihnen über Entwicklungen und Trends im internationalen Hochschulmarketing zu diskutieren.
Auf der DAAD-Tagung am 3. Juli berichten Leiter der DAAD-Außenbüros über ihre jeweiligen Hochschulsysteme und deren Kooperationsmöglichkeiten. Die Veranstaltung schließt mit einer Diskussion über Trends in transnationalen Kooperationen.
Beide Veranstaltungen richten sich vor allem an Hochschulleitungen, Leiter Akademischer Auslandsämter, Koordinatoren von (internationalen) Studiengängen und Marketing-Beauftragte auf Hochschul- und Institutsebene.
Information on participating / attending:
Date:
07/03/2013 13:30 - 07/05/2013 13:00
Event venue:
Wissenschaftszentrum
Ahrstr. 45
53175 Bonn-Bad Godesberg
Nordrhein-Westfalen
Germany
Target group:
Journalists
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
interdisciplinary
Types of events:
Conference / symposium / (annual) conference
Entry:
05/08/2013
Sender/author:
Anke Sobieraj
Department:
Presse- und Öffentlichkeitsarbeit
Event is free:
yes
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event43587
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).