Beim viertägigen Open Campus nehmen Schüler und Abiturienten an regulären Lehrveranstaltungen der Hochschule Macromedia teil. Mehr als 20 Veranstaltungen aus Bachelor- und Masterprogrammen stehen zur Auswahl, um sich ein eigenes Bild von den Studienangeboten für Manager, Medienmanager, Journalisten sowie Medien- und Kommunikationsdesigner zu machen.
Das Programm reicht von klassischen Vorlesungen über Workshops bis zu praktischen Bewerbungstrainings. Darüber hinaus können Studieninteressierte auch mit Studierenden und Professoren Gespräche führen. Die Teilnahme ist kostenlos, eine Anmeldung erforderlich. Alle Fragen zum Studium oder der Finanzierung beantwortet die Studienberatung gleich vor Ort.
Was: Open Campus
Wer: Studieninteressierte, Eltern und Freunde
Wann: Dienstag, 7. April bis Freitag, 10. April 2015
Wo: Hochschule Macromedia | Mehringdamm 33 | 10961 Berlin
Kontakt: 030.202 1512-0 | ssd-berlin@macromedia.de
Anmeldung und Programm:
http://www.hochschule-macromedia.de/open-campus
Information on participating / attending:
Keine Kosten, die Teilnahme ist frei (Anmeldung erforderlich)
Date:
04/07/2015 10:00 - 04/10/2015 16:30
Registration deadline:
04/02/2015
Event venue:
Hochschule Macromedia
M33 Höfe, Mehringdamm 33
10961 Berlin
Berlin
Germany
Target group:
Journalists, Teachers and pupils
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Art / design, Cultural sciences, Economics / business administration, Media and communication sciences, Psychology
Types of events:
(Student) information event / Fair, Presentation / colloquium / lecture, Seminar / workshop / discussion
Entry:
03/23/2015
Sender/author:
Prof. Dr. Brigitte Kleinselbeck
Department:
Terminredaktion Berlin
Event is free:
yes
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event50353
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).