Fast seit dem Aufkommen kommerziell erhältlicher Virtual-Reality(VR)-Systeme Anfang der 1990er Jahre wurde versucht, diese Technologie auch für Design-Anwendungen nutzbar zu machen. Ging es zu Beginn noch schwerpunktmäßig darum, realistische, bald fotorealistische Visualisierungen digitaler Prototypen als Teil der Entwicklungs-Feedbackschleife zu etablieren, so wurde doch schnell versucht, VR nicht nur als Ausgabe- sondern als Eingabemedium im Designprozess einzusetzen.
Die potenzielle Einsatzbereitschaft von immersiven Designtechniken ist inzwischen hoch. Aspekte des immersiven Designs sind unter anderem:
- immersives Freiform-Sketching
- Virtual Clay mit haptischer Unterstützung
- Integration in Konstruktion, Simulation, CGI
- Marktforschung mit digitalen Design-Prototypen
- CAVE und Powerwall für Design-Visualisierungen.
Information on participating / attending:
Die Veranstaltung richtet sich an Mitglieder der Veranstaltungspartner, Assoziierte und externe Personen.
Die Veranstaltung ist ausgebucht!
Date:
06/10/2015 17:00 - 06/10/2015 21:00
Registration deadline:
06/03/2015
Event venue:
Design Center Baden-Württemberg
Willi-Bleicher-Straße 19
70174 Stuttgart
Baden-Württemberg
Germany
Target group:
Business and commerce, Scientists and scholars
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Art / design, Construction / architecture, Information technology
Types of events:
Presentation / colloquium / lecture
Entry:
04/02/2015
Sender/author:
Christoph Runde
Department:
Presse- und Öffentlichkeitsarbeit
Event is free:
yes
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event50462
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).