Diesen und weiteren Fragen gehen wir am Informationsanlass nach. Wir wollen aufzeigen, wieso die Digitalisierung vor nichts und niemandem halt macht, warum Unternehmungen grosse Chancen in der digitalen Transformation sehen und weshalb sie vor kleinen Start-ups Angst haben. Die Digitalisierung hält in jeder Branche Einzug und bietet neue Möglichkeiten, die Bedürfnisse der Kunden zu befriedigen und Erwartungen zu übertreffen.
Letztlich ist es egal ob Start-up, grosse etablierte Firma oder Beratungsunternehmung, sie alle brauchen kompetente Mitarbeitende und Führungskräfte, die dem dynamischen Markt im digitalen Zeitalter gewachsen sind, Herausforderungen erkennen und Chancen mit Begeisterung angehen können!
Absolventinnen und Absolventen der Bachelor-Studienrichtung Digital Business Management sind darauf ausgebildet, sich der vielen Facetten des Digital Business anzunehmen und Unternehmen in der Digitalisierung zu begleiten.
Information on participating / attending:
Date:
12/02/2015 18:15 - 12/02/2015 19:15
Event venue:
KV Luzern, Schulzentrum Frankenstrasse
Frankenstrasse 4
6003 Luzern
Lucerne
Switzerland
Target group:
Journalists, Teachers and pupils
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Economics / business administration, Information technology, Media and communication sciences
Types of events:
(Student) information event / Fair, Presentation / colloquium / lecture
Entry:
11/20/2015
Sender/author:
Flurina Simeon
Department:
Marketing und Kommunikation
Event is free:
yes
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event52709
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).