Um neue Technologien erfolgreich in Patientenversorgung und Markt bringen zu können, muss der Hersteller die relevanten Fakten zum Nutzen, Wertschöpfung und Differenzierung kennen und demonstrieren. Nur so lassen sich Patienten, Kunden, Krankenhäuser und Kostenträger überzeugen, die Medizinprodukte einzusetzen.
Drei Experten erläutern aus unterschiedlichen Perspektiven, wie für Medizinprodukte
systematisch Wertschöpfungsketten aufgebaut werden. Praxisnahe Beispiele verdeutlichen, welche Herangehensweisen einen erfolgreichen Markteintritt neuer Technologien ermöglichen.
Der Workshop richtet sich in erster Linie an Produkt- und Programmmanager von Medizinprodukten. Zudem sprechen wir Personen an, die sich mit der strategischen
Ausrichtung von Geschäftsfeldern in der Medizintechnik befassen.
Information on participating / attending:
Date:
06/27/2019 13:30 - 06/27/2019 17:30
Event venue:
Stresemannallee 15
60596 Frankfurt/M.
Hessen
Germany
Target group:
all interested persons
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Medicine
Types of events:
Seminar / workshop / discussion
Entry:
06/17/2019
Sender/author:
Dr. Thorsten Prinz
Department:
Kommunikation + Public Affairs
Event is free:
no
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event63991
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).