For international retailer companies the growth markets China and Russia belong to the most attractive countries worldwide. The rising purchasing power of Chinese and Russian consumers possesses a huge potential for producers and traders. But they have to compete with strong local companies as well as other international retailers. To be able to operate successfully in these markets, western retailers must succeed in developing a distinctive image. Do promising private label strategies offer a possibility for accomplishing this aim? What challenges and perspectives do western retailers face by introducing their private labels in China and Russia? And what chances and risks await the manufacturers? In two keynote speeches scientists will take a closer look on these issues. Afterwards we would like to discuss the topic with you, the experts from science and representatives from practise, who have an excellent knowledge of these markets.
Hinweise zur Teilnahme:
Symposium language: English
Termin:
12.10.2009 13:15 - 14:45
Veranstaltungsort:
Anuga 2009 http://www.anuga.de
Koelnmesse GmbH, Messeplatz 1
Congress Centre East, Conference Room 3-5
50679 Köln
Nordrhein-Westfalen
Deutschland
Zielgruppe:
Wirtschaftsvertreter, Wissenschaftler
E-Mail-Adresse:
Relevanz:
international
Sachgebiete:
Ernährung / Gesundheit / Pflege, Tier / Land / Forst, Wirtschaft
Arten:
Eintrag:
29.04.2009
Absender:
Britta Paasche M.A.
Abteilung:
Presse- und Öffentlichkeitsarbeit
Veranstaltung ist kostenlos:
nein
Textsprache:
Englisch
URL dieser Veranstaltung: http://idw-online.de/de/event27189
Sie können Suchbegriffe mit und, oder und / oder nicht verknüpfen, z. B. Philo nicht logie.
Verknüpfungen können Sie mit Klammern voneinander trennen, z. B. (Philo nicht logie) oder (Psycho und logie).
Zusammenhängende Worte werden als Wortgruppe gesucht, wenn Sie sie in Anführungsstriche setzen, z. B. „Bundesrepublik Deutschland“.
Die Erweiterte Suche können Sie auch nutzen, ohne Suchbegriffe einzugeben. Sie orientiert sich dann an den Kriterien, die Sie ausgewählt haben (z. B. nach dem Land oder dem Sachgebiet).
Haben Sie in einer Kategorie kein Kriterium ausgewählt, wird die gesamte Kategorie durchsucht (z.B. alle Sachgebiete oder alle Länder).