Since the early 1990´s there is an exponential growth in papers and patents about microfluidics. Also market studies have predicted that the market for products using microfluidics for analytical and diagnostic purposes is a fast growing one. This is in line with a growing number of companies active in this
field. However, there are still voices that claim otherwise.
Different questions will be addressed:
• Why was microfluidics used in the product and what is the advantage?
• Was there an alternative to microfluidics?
• What were the main challenges to bring the microfluidic product to market?
This workshop gives you the opportunity to hear these success stories and get an overview of microfluidic or lab-on-a-chip components that are essential for various devices on the market.
Programme and Registration http://www.imm-mainz.de/index.php?id=konferenzen
Hinweise zur Teilnahme:
The workshop is free of charge. Please register until 10th April 2012.
Institut für Mikrotechnik Mainz GmbH, Ms. Julia Lang, lang@imm-mainz.de
Termin:
17.04.2012 09:00 - 17:00
Anmeldeschluss:
10.04.2012
Veranstaltungsort:
Analytica Messegelände Neue Messe München
Exhibition Hall A3, Meeting Room A32, 1st Floor
81823 Munich
Bayern
Deutschland
Zielgruppe:
jedermann
E-Mail-Adresse:
Relevanz:
überregional
Sachgebiete:
Biologie, Medizin
Arten:
Seminar / Workshop / Diskussion
Eintrag:
13.03.2012
Absender:
Dr. Stefan Kiesewalter
Abteilung:
Marketing - Unternehmenskommunikation
Veranstaltung ist kostenlos:
ja
Textsprache:
Englisch
URL dieser Veranstaltung: http://idw-online.de/de/event38922
Sie können Suchbegriffe mit und, oder und / oder nicht verknüpfen, z. B. Philo nicht logie.
Verknüpfungen können Sie mit Klammern voneinander trennen, z. B. (Philo nicht logie) oder (Psycho und logie).
Zusammenhängende Worte werden als Wortgruppe gesucht, wenn Sie sie in Anführungsstriche setzen, z. B. „Bundesrepublik Deutschland“.
Die Erweiterte Suche können Sie auch nutzen, ohne Suchbegriffe einzugeben. Sie orientiert sich dann an den Kriterien, die Sie ausgewählt haben (z. B. nach dem Land oder dem Sachgebiet).
Haben Sie in einer Kategorie kein Kriterium ausgewählt, wird die gesamte Kategorie durchsucht (z.B. alle Sachgebiete oder alle Länder).