Negotiators rarely get a second chance at the same negotiation and often receive little or no feedback on the efficacy of their performance. Mastering Negotiations (NEGa) helps executives improve their conceptual understanding of the negotiation process with an intellectual framework to organize these interactions. Participants will learn the art of negotiation and value creation by using new concepts tailored to different types of deals. They will become aware of their particular negotiation style and discover how to capitalize on their strengths
while mitigating their weaknesses.
This program has been designed for accomplished professionals working for first-class companies who frequently conduct negotiations within the firm as well as with outside parties.
Key topics:
Key principles and frameworks to employ when preparing for and conducting negotiations
Strengths and weaknesses of various negotiation tactics and basic negotiation styles
Techniques for goal-setting and the assessment of offers; evaluation of alternatives and walk-away situations
Identification and removal of barriers to agreement, establishment of trust, conflict mitigation, and resolution; cooperation and negotiation in teams
Multi-party negotiations, coalition dynamics, creation of lasting alliances, and sustainable agreements
Game-theory approaches to strategic interactions and identification of power asymmetries
Hinweise zur Teilnahme:
Target audience: Senior or mid-level executives who wish to gain an additional boost in their negotiation skills. Past participants include division/department heads and vice presidents of large multinational companies who deal with complex negotiation challenges, as well as partners of professional services firms and heads of regional or country units.
Tuition: 3.300 EUR
Termin:
28.11.2016 ab 09:00 - 30.11.2016 17:00
Veranstaltungsort:
ESMT European School of Management and Technology
Schlossplatz 1
10178 Berlin
10178 Berlin
Berlin
Deutschland
Zielgruppe:
Wirtschaftsvertreter
E-Mail-Adresse:
Relevanz:
überregional
Sachgebiete:
Wirtschaft
Arten:
Seminar / Workshop / Diskussion
Eintrag:
30.03.2016
Absender:
Bianca Schmitz
Abteilung:
Corporate Communications and Marketing
Veranstaltung ist kostenlos:
nein
Textsprache:
Englisch
URL dieser Veranstaltung: http://idw-online.de/de/event53818
Sie können Suchbegriffe mit und, oder und / oder nicht verknüpfen, z. B. Philo nicht logie.
Verknüpfungen können Sie mit Klammern voneinander trennen, z. B. (Philo nicht logie) oder (Psycho und logie).
Zusammenhängende Worte werden als Wortgruppe gesucht, wenn Sie sie in Anführungsstriche setzen, z. B. „Bundesrepublik Deutschland“.
Die Erweiterte Suche können Sie auch nutzen, ohne Suchbegriffe einzugeben. Sie orientiert sich dann an den Kriterien, die Sie ausgewählt haben (z. B. nach dem Land oder dem Sachgebiet).
Haben Sie in einer Kategorie kein Kriterium ausgewählt, wird die gesamte Kategorie durchsucht (z.B. alle Sachgebiete oder alle Länder).