Innovate or die. Today’s business landscape is marked by an innovation culture, one that touches upon the most fundamental challenges that every business leader faces. The accelerated pace of globalization requires companies to improve processes, develop new products, and create new lines of business in ever shorter cycles. Disruptive technologies and increasing competition threaten revenue streams from existing lines of business. At the same time, digitalization and new forms of early-stage consumer involvement during the development process offer an unprecedented number of channels for the interaction and exchange of ideas. Yet, as many of the world’s most successful companies have learned, innovation is not a product. It is a mindset. Tomorrow’s winners will be those who embed innovation thought processes inside their organization’s DNA.
Berlin embodies this new thinking. As a hub for the international startup scene, the city is home to an entrepreneurial spirit that fosters innovation in both large and small organizations. It is an environment in which traditional businesses are learning from entrepreneurs about new collaboration and communication models. Building on ESMT’s extensive network to move into prolific new ventures, Innovation as a Corporate Model (ICM) breaks the boundaries of classroom teaching with a deep-dive learning experience. Participants will visit new forms of shared working environments. They will speak with startup entrepreneurs and CEOs to gain insights into a new type of competitive mindset. They will acquire tools that enhance creativity and boost innovation inside their own business units. Finally, participants will explore how to steer an organization toward greater agility and reap the benefits of methods such as Design Thinking.
Hinweise zur Teilnahme:
Participants will master the fundamentals for successfully initiating and implanting innovation into their organization’s DNA. Using experiential exercises, interactive lectures, peer-coaching sessions, and a personal innovation action plan, participants will acquire the necessary toolkit and mindset to achieve new sources of revenue and competitive advantage.
Tuition: 3.300 EUR
Termin:
15.06.2016 ab 09:00 - 17.06.2016 17:00
Veranstaltungsort:
ESMT European School of Management and Technology GmbH
Schlossplatz 1
10178 Berlin
10178 Berlin
Berlin
Deutschland
Zielgruppe:
Wirtschaftsvertreter
E-Mail-Adresse:
Relevanz:
überregional
Sachgebiete:
Wirtschaft
Arten:
Seminar / Workshop / Diskussion
Eintrag:
31.03.2016
Absender:
Bianca Schmitz
Abteilung:
Corporate Communications and Marketing
Veranstaltung ist kostenlos:
nein
Textsprache:
Englisch
URL dieser Veranstaltung: http://idw-online.de/de/event53840
Sie können Suchbegriffe mit und, oder und / oder nicht verknüpfen, z. B. Philo nicht logie.
Verknüpfungen können Sie mit Klammern voneinander trennen, z. B. (Philo nicht logie) oder (Psycho und logie).
Zusammenhängende Worte werden als Wortgruppe gesucht, wenn Sie sie in Anführungsstriche setzen, z. B. „Bundesrepublik Deutschland“.
Die Erweiterte Suche können Sie auch nutzen, ohne Suchbegriffe einzugeben. Sie orientiert sich dann an den Kriterien, die Sie ausgewählt haben (z. B. nach dem Land oder dem Sachgebiet).
Haben Sie in einer Kategorie kein Kriterium ausgewählt, wird die gesamte Kategorie durchsucht (z.B. alle Sachgebiete oder alle Länder).