idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Veranstaltung


institutionlogo


18.07.2016 - 29.07.2016 | Berlin

Summer Ad School 2016: „Persuasive Design“ at HMKW Berlin

HMKW University of Applied Sciences in Media, Communication and Business in Berlin offers an intensive advertising seminar on the topic of Persuasive Design. The Summer Ad School runs from 18 - 29 July 2016. Led by advertising guru Sonal Dabral, Chief Creative Officer at DDB Mudra in India, professors at HMKW and by NGO staff, participants will develop persuasive advertising campaigns.

International in scope, HMKW's Summer Ad School is geared towards young professionals from the fields of Graphic Design, Art Direction und Communications. The course will be taught in English. In lectures and workshops, participants will learn and apply cutting edge design techniques and latest trends in advertising.

Graphic Design, Communication Design, Marketing and Psychology will be combined to give an interdisciplinary overview of the latest trends in the world of communication and advertising. Innovative design techniques will be applied to an ad campaign, which participants will create for the German Red Cross or other partner NGOs of the Summer Ad School. Workshop participants can use their existing classic design and communication strategy skills and connect these to the newly acquired knowledge.

There will be a focus on empirical research of the effectiveness of visual communication. This will be examined with the help of eyetracking systems, for instance. If you would like to expand your knowledge and be part of an international team of young professionals learning together in the heart of the vibrant city of Berlin, then this course is for you!

Hinweise zur Teilnahme:
The course fee is 980 EUR.
A Bachelor degree in a related subject or a minimum of two years verified professional experience in related fields of work is required.

Termin:

18.07.2016 ab 09:00 - 29.07.2016 15:30

Anmeldeschluss:

15.06.2016

Veranstaltungsort:

HMKW - Hochschule für Medien, Kommunikation und Wirtschaft, Ackerstraße 76, 2. OG
13355 Berlin
Berlin
Deutschland

Zielgruppe:

Journalisten, Studierende

Relevanz:

international

Sachgebiete:

Medien- und Kommunikationswissenschaften, Psychologie

Arten:

Seminar / Workshop / Diskussion

Eintrag:

19.04.2016

Absender:

Sarah Böttcher

Abteilung:

Presse- und Öffentlichkeitsarbeit

Veranstaltung ist kostenlos:

nein

Textsprache:

Englisch

URL dieser Veranstaltung: http://idw-online.de/de/event54053

Anhang
attachment icon Summer Ad School 2016 at HMKW Berlin

Hilfe

Die Suche / Erweiterte Suche im idw-Archiv
Verknüpfungen

Sie können Suchbegriffe mit und, oder und / oder nicht verknüpfen, z. B. Philo nicht logie.

Klammern

Verknüpfungen können Sie mit Klammern voneinander trennen, z. B. (Philo nicht logie) oder (Psycho und logie).

Wortgruppen

Zusammenhängende Worte werden als Wortgruppe gesucht, wenn Sie sie in Anführungsstriche setzen, z. B. „Bundesrepublik Deutschland“.

Auswahlkriterien

Die Erweiterte Suche können Sie auch nutzen, ohne Suchbegriffe einzugeben. Sie orientiert sich dann an den Kriterien, die Sie ausgewählt haben (z. B. nach dem Land oder dem Sachgebiet).

Haben Sie in einer Kategorie kein Kriterium ausgewählt, wird die gesamte Kategorie durchsucht (z.B. alle Sachgebiete oder alle Länder).