This event expands the horizon of this scholarly conversation digitally and globally. Dr. Mears’s talk will bring us to her immersive ethnography of viral social media content, where the body becomes both a central method and mechanism in the study of platform capitalism. Dr. Tse’s talk will lead us to Nairobi, Kenya’s fashion markets, where the materiality of fashion interacts with the bodies of consumers to reshape the contested meanings of originality and authenticity in the global fashion industry. Dr. Muranaka, an emerging scholar who has conducted multi-sited global ethnography on labor and educational migration in Asia, will serve as a discussant.
GUEST SPEAKERS
Ashley Mears, University of Amsterdam, Cultural Sociology and New Media
Tommy Tse, University of Amsterdam, Media Studies
DISCUSSANT
Aimi Muranaka, University of Duisburg-Essen, Institute of East Asian Studies
MODERATOR & ORGANIZER
Minwoo Jung, KWI International Fellow & Loyola U Chicago Sociology
Hinweise zur Teilnahme:
Participation is free of charge. There is no registration necessary.
Termin:
10.09.2024 16:00 - 18:00
Veranstaltungsort:
Kulturwissenschaftliches Institut Essen, Gartensaal, Goethestr. 31
45128 Essen
Nordrhein-Westfalen
Deutschland
Zielgruppe:
Wissenschaftler
E-Mail-Adresse:
Relevanz:
international
Sachgebiete:
Gesellschaft, Kulturwissenschaften, Medien- und Kommunikationswissenschaften, Philosophie / Ethik
Arten:
Seminar / Workshop / Diskussion, Vortrag / Kolloquium / Vorlesung
Eintrag:
25.07.2024
Absender:
Kulturwissenschaftliches Institut Essen (KWI)
Abteilung:
Pressestelle
Veranstaltung ist kostenlos:
ja
Textsprache:
Englisch
URL dieser Veranstaltung: http://idw-online.de/de/event77366
Sie können Suchbegriffe mit und, oder und / oder nicht verknüpfen, z. B. Philo nicht logie.
Verknüpfungen können Sie mit Klammern voneinander trennen, z. B. (Philo nicht logie) oder (Psycho und logie).
Zusammenhängende Worte werden als Wortgruppe gesucht, wenn Sie sie in Anführungsstriche setzen, z. B. „Bundesrepublik Deutschland“.
Die Erweiterte Suche können Sie auch nutzen, ohne Suchbegriffe einzugeben. Sie orientiert sich dann an den Kriterien, die Sie ausgewählt haben (z. B. nach dem Land oder dem Sachgebiet).
Haben Sie in einer Kategorie kein Kriterium ausgewählt, wird die gesamte Kategorie durchsucht (z.B. alle Sachgebiete oder alle Länder).