Leitung: Georgios Papastefanou
Verbraucherpaneldaten sind Daten über den Erwerb von Produkten oder Dienstleistungen, die per Haushaltsbuch oder Heimscanner kontinuierlich erfasst werden. Auf diese Weise entstehen Datensätze, in denen die einzelnen Konsumakte eines Haushaltes oder einer Person in ihrer zeitlichen terminierbaren Abfolge über längere Zeiträume abgebildet werden. Die einzelnen Kaufentscheidungen können als diskrete Ereignisse im zeitlichen Verlauf angesehen und als consumer event histories analysiert werden.
Information on participating / attending:
Anmeldeschluss: 31.08.2004
Teilnahmebeitrag: Euro 60
Teilnehmerzahl: 20
Date:
10/14/2004 10:00 - 10/14/2004 16:00
Event venue:
Zentrum für Umfragen, Methoden und Analysen (ZUMA)
B2,1
68159 Mannheim
Baden-Württemberg
Germany
Target group:
Scientists and scholars
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Biology, Economics / business administration, Environment / ecology, History / archaeology, Oceanology / climate, Philosophy / ethics, Religion, Social studies
Types of events:
Entry:
08/05/2004
Sender/author:
Kerstin Hollerbach
Department:
PR & Web
Event is free:
unknown
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event11750
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).