idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Event



04/27/2005 - 04/27/2005 | Frankfurt am Main

Diskussionsrunde: Kundennutzen als Erfolgsfaktor für Produkt- und Serviceentwicklung

Kundennutzen als Erfolgsfaktor in der Produkt- und Serviceentwicklung
Werttreiber für den Kunden identifizieren - individuelle Leistungskonzepte entwickeln

Die Gestaltung industrieller bzw. wissensintensiver Dienstleistungen stellt
sich als vielschichtige Aufgabe dar. Gute Kenntnisse über Kunden, Märkte
und die eigenen Potenziale sind die Voraussetzungen für die erfolgreiche
Realisierung neuer Produkt- bzw. Serviceideen. Vor allem die Abstimmung
zwischen künftig anzubietenden Dienstleistungen und den Kernkompetenzen
des Unternehmens ist bedeutsam. Ein wirksamer Ansatz, um diesen
Begebenheiten entgegen zu treten, ist der aktive Aufbau eines umfassenden
Kundenverständnisses. Indem die Wertschöpfungsprozesse der Kunden, ihre Probleme sowie Bedürfnisse erkannt werden, können Lücken im
eigenen Leistungsprogramm identifiziert und die Entwicklung innovativer
Dienstleistungen angestoßen werden.

Information on participating / attending:
Teilnahmegebühr: 95 €

Date:

04/27/2005 14:00 - 04/27/2005 17:00

Event venue:

Cosmopolitan-Konferenzzentrum im Hauptbahnhof,
Im Hauptbahnhof 1
60329 Frankfurt am Main
Hessen
Germany

Target group:

all interested persons

Email address:

Relevance:

transregional, national

Subject areas:

Economics / business administration

Types of events:

Entry:

03/10/2005

Sender/author:

Tanja Vartanian M. A.

Department:

Presse- und Öffentlichkeitsarbeit

Event is free:

no

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event13502


Help

Search / advanced search of the idw archives
Combination of search terms

You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

Brackets

You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

Phrases

Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

Selection criteria

You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).