Der Workshop ist in drei Blöcke unterteilt:
Im methodischen Teil stehen Fragen der Stichprobenziehung und der Teilnehmerrekrutierung sowie Design-Aspekte im Vordergrund.
Ein zweiter Block geht auf grundlegende Techniken bei der Realisierung von Online-Umfragen ein. Den Teilnehmern wird vermittelt, wie sie eigene Online-Umfragen realisieren können.
Abschließend wird im dritten Teil ein Überblick über bestehende Software-Lösungen gegeben. Der Workshop richtet sich in erster Linie an methodisch interessierte Umfrageforscher und Praktiker.
Information on participating / attending:
Teilnahmebeitrag: € 120, Studenten € 80*
Teilnehmerzahl: 20
Date:
11/14/2005 10:00 - 11/15/2005 16:00
Event venue:
Zentrum für Umfragen, Methoden und Analysen (ZUMA)
B2,8
Konferenzraum
68159 Mannheim
68159 Mannheim
Baden-Württemberg
Germany
Target group:
Scientists and scholars
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Law, Mathematics, Physics / astronomy, Politics, Psychology, Social studies
Types of events:
Entry:
06/21/2005
Sender/author:
Kerstin Hollerbach
Department:
PR & Web
Event is free:
no
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event14353
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).