idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Event



11/19/2008 - 11/21/2008 | Köln

6. Deutscher Sportökonomie-Kongress

Sport, Medien und Kommunikation - aktuelle ökonomische und managementbezogene Aspekte
Die Professionalisierung und Kommerzialisierung des Sports war und ist aufs engste mit einer zunehmenden Bedeutung und neuen Formen der Kommunikation im, mit und über den Sport verknüpft. Mit den Neuen Medien, einem verschärften Wettbewerb um die Aufmerksamkeit von Sport-interessenten, dem Strukturwandel der Sport- und Medienlandschaft und des Sport-, Konsum- und Freizeitverhaltens haben sich in den letzten Jahren die Rahmenbedingungen für die Sportwerbung, das Sport-Sponsoring und die Sportberichterstattung grundlegend gewandelt. Der 6. Deutsche Sportökonomie-Kongress widmet sich ökonomischen Fragen und Management-problemen im Schnittfeld von Sport, Medien und Kommunikation in den verschiedenen Feldern und Organisationen der Sportbranche.

Weitere Infos: http://www.dsk2008.de

Information on participating / attending:
Ab April 2008 ist die Anmeldung zum Kongress möglich.
Weitere Infos: http://www.dsk2008.de

Date:

11/19/2008 - 11/21/2008

Event venue:

Deutsche Sporthochschule
Carl-Diem-Weg 6
50933 Köln
Nordrhein-Westfalen
Germany

Target group:

Business and commerce, Scientists and scholars

Email address:

Relevance:

international

Subject areas:

Economics / business administration, Media and communication sciences, Sport science

Types of events:

Entry:

02/28/2008

Sender/author:

Sabine Maas

Department:

Presse-, Informations- und Transferstelle

Event is free:

no

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event22874


Help

Search / advanced search of the idw archives
Combination of search terms

You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

Brackets

You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

Phrases

Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

Selection criteria

You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).