idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Event



11/05/2008 - 11/07/2008 | Berlin-Kreuzberg

Probestudium für den Masterstudiengang Marketingkommunikation an der design akademie berlin (FH)

master test Marketingkommunikation
Termine: 05. - 07. November 2008

Die design akademie berlin, Hochschule für Kommunikation und Design (FH) lädt herzlich zum master test für den Masterstudiengang Marketingkommunikation ein. Dieses "Probestudium" richtet sich an alle, die sich über den neuen Masterstudiengang informieren möchten.
An drei Tagen erproben die Teilnehmer ihre konzeptionellen Fähigkeiten an einem Praxisprojekt. Darüber hinaus erhalten sie Einblicke in das Unterrichtsgeschehen, bekommen detaillierte Informationen über die Inhalte und den Ablauf des nicht-konsekutiven Masterstudienganges Marketingkommunikation sowie Karriereperspektiven und lernen Professoren, Dozenten und Kommilitonen kennen.

Information on participating / attending:
Eine Voranmeldung ist erforderlich.

Weitere Informationen erhalten Sie telefonisch unter 030.6165.480 oder im Internet unter www.design-akademie-berlin.de/probestudium.html.

Date:

11/05/2008 09:00 - 11/07/2008 18:00

Event venue:

design akademie berlin, Hochschule für Kommunikation und Design (FH)
Paul-Lincke-Ufer 8e
10999 Berlin-Kreuzberg
Berlin
Germany

Target group:

Scientists and scholars, Students

Relevance:

transregional, national

Subject areas:

Media and communication sciences

Types of events:

Entry:

09/23/2008

Sender/author:

Marie Spiekermann

Department:

Public Relations

Event is free:

no

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event24671


Help

Search / advanced search of the idw archives
Combination of search terms

You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

Brackets

You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

Phrases

Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

Selection criteria

You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).