idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Event


institutionlogo


05/19/2010 - 05/19/2010 | Köln

Workshop Musikmanagement

Kamran Sorusch, Manager Digital Marketing der EMI Music gibt einen Einblick in die aktuelle Musikvermarktung.

Die EMI zählt zu den vier größten Plattenfirmen in Deutschland. Kamran Sorusch ist seit 2001 für das weltweit agiernde Major-Label tätig. Er ist für die digitale Vermarktung aller EMI-Künstler in Deutschland verantwortlich. Zuletzt hat er für Robbie Williams, die Gorillaz und auch für Samy Deluxe gearbeitet.

Kamran Sorusch wird zeigen, wie man öffentliche Auftritte von Musikstars online vermarkten kann. Die Teilnehmer selbst werden ein praktisches Projekt betreuen, Veröffentlichungsmöglichkeiten abwägen und es dann bestmöglich platzieren.

Im zweiten Teil des Workshops beleuchten Prof. Oliver Lohmar und Prof. Stefan Weinacht die aktuellen Berufsbilder der Branche. ER gibt zudem Einblicke in den Studienablauf des Studiums Medienmanagement mit der Fachrichtung Musikmanagement an der MHMK.

Information on participating / attending:
Anmeldung: http://www.mhmk.de/studieninteressenten/infoveranstaltungen/anmeldung/details/34...

Date:

05/19/2010 18:00 - 05/19/2010 20:00

Event venue:

Richmodstr. 10
50667 Köln
Nordrhein-Westfalen
Germany

Target group:

Students

Email address:

Relevance:

regional

Subject areas:

Media and communication sciences, Music / theatre

Types of events:

Entry:

04/27/2010

Sender/author:

Jessica Schallock

Department:

Hochschulkommunikation

Event is free:

yes

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event31144


Help

Search / advanced search of the idw archives
Combination of search terms

You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

Brackets

You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

Phrases

Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

Selection criteria

You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).