idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Event


institutionlogo


11/21/2011 - 11/21/2011 | Dieburg

„MediaMonday“ “Designing for Experience – Creating Vision – Shaping Ventures”

Unter dem Motto „Young Talents“ läuft der MediaMonday am Mediencampus der Hochschule Darmstadt (h_da) in Dieburg.

Am 21. November beschäftigt sich der MediaMonday mit dem Corporate Interaction Design. Es ist eine Weiterführung des Corporate Designs und verknüpft Marken mit Sinneseindrücken. Die Marke soll so zum positiv besetzten Erlebnis werden, zugleich verbessert Corporate Interaction Design die intuitive Handhabung und so den praktischen Nutzen für den Anwender. Die Stuttgarter Intuity Media Lab GmbH ist einer der führenden Anbieter von Corporate Interaction Design-Lösungen. Geschäftsführer Markus Turber stellt den innovativen Ansatz vor.

Montag, 21.11. 2011

Designing for Experience - Creating Vision – Shaping Ventures
Markus Turber, Geschäftsführer Intuity Media Lab GmbH Stuttgart

Beginn: jeweils um 17.45 Uhr im Campuskino (Haus F 14)
Im Anschluss gegen 19.15 Uhr gibt es Snacks und Getränke im studentisch betriebenen Café „Zeitraum“.

Veranstaltungsort:
Mediencampus der Hochschule Darmstadt
Max-Planck-Str.2 , Campuskino (Haus F 14)
64807 Dieburg

Veranstaltungen der Reihe im Überblick:

Montag, 5.12. 2011
“Du bist Terrorist” – vom Viral Video in die Selbstständigkeit
Alexander Lehmann, Filmemacher

Montag, 9.1. 2012
Sociability – Oder wie man Social Media-Präsenzen erfolgreich gestaltet
Sandra Griffel und Hennig Schenk, Denkwerk GmbH Köln

Ansprechpartner und mehr Informationen
Alexander Kehry
Fachbereich Media
Tel: +49.6151.16-9321
Mobil: +49.171 69 29787
Fax +49.6151.16-9445
kehry@h-da.de
http://www.mediamonday.h-da.de
http://www.facebook.com/MediaMonday
http://twitter.com/MediaMonday

Information on participating / attending:

Date:

11/21/2011 17:45 - 11/21/2011

Event venue:

Mediencampus der Hochschule Darmstadt
Max-Planck-Str.2
Campuskino (Haus F 14)
64807 Dieburg
Hessen
Germany

Target group:

Journalists, all interested persons

Email address:

Relevance:

regional

Subject areas:

Media and communication sciences

Types of events:

Presentation / colloquium / lecture

Entry:

11/14/2011

Sender/author:

Petra Klitzsch-Held

Department:

Hochschulkommunikation

Event is free:

yes

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event37616


Help

Search / advanced search of the idw archives
Combination of search terms

You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

Brackets

You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

Phrases

Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

Selection criteria

You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).