In der klassischen Theorie seit dem Idealismus sind die Erwartungen an Bildung kaum zu überbieten. In der aktuellen Debatte werden sie in scheinbar unversöhnlichen Dualen – z.B. von „Humankapital“ und „Kritik“ – scharf kontrastiert. Der Vortrag versucht, die Dimensionen von Bildung theoretisch und in ihrer gesellschaftlichen Funktion zu klären, vor allem im Kontext von Universitäten und akademischer Qualifikation; er zeigt stabile Koexistenzen disparater Formen und Funktionen und fragt, ob die übliche Deutung solcher Koexistenzen, z.B. von „Bildung und Herrschaft“ oder von „Bildung und Ökonomie“, als „Widerspruch“ oder als Form der „Unbildung“ notwendig und unvermeidlich ist.
Information on participating / attending:
Date:
04/18/2012 20:15 - 04/18/2012 21:45
Event venue:
Audimax der Philipps-Universität Marburg
Biegenstraße 14
HSG 215
35037 Marburg
Hessen
Germany
Target group:
all interested persons
Email address:
Relevance:
regional
Subject areas:
interdisciplinary
Types of events:
Presentation / colloquium / lecture
Entry:
04/04/2012
Sender/author:
Nadja Kindinger
Department:
Pressestelle
Event is free:
yes
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event39231
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).