Google Street View, Facebook, Youtube, Photoshopping, Ego-Shooter, Virtual Reality. Die Bedeutung von Digitalen Bildern ist immer wieder in der Diskussion. Sie dominieren unseren Alltag und rufen einerseits eine große Euphorie der technischen Machbarkeit hervor: Die schnelle Verarbeitung, Vernetzung und Verfügbarkeit großer Mengen visueller Artefakte eröffnen neue Geschäftsmodelle und neue Kommunikationsformen.
Andererseits entstehen Unsicherheit, Ablehnung und Ängste vor dem Immateriellen und dem Unkontrollierbaren visueller Daten. Euphorie und Angst bedeutet Chancen und Risiken. Auf dieser Tagung soll sowohl untersucht werden, in welcher Phase der Reaktion auf neue Bildmedien wir uns aktuell befinden, als auch die Reaktionen auf das Digitalbild zum Anlass genommen werden, eine mediengeschichtliche Einordnung und eine Ontologie des Bildphänomens zu versuchen.
Information on participating / attending:
Date:
04/05/2013 - 04/06/2013
Event venue:
Universität Göttingen
Kunstgeschichtliches Seminar
Hörsaal PH 12
Nikolausberger Weg 15
37073 Göttingen
Niedersachsen
Germany
Target group:
Journalists, Scientists and scholars
Email address:
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Art / design, Economics / business administration, Information technology, Media and communication sciences, Social studies
Types of events:
Conference / symposium / (annual) conference, Seminar / workshop / discussion
Entry:
03/20/2013
Sender/author:
Thomas Richter
Department:
Presse, Kommunikation und Marketing
Event is free:
no
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event42871
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).