Viele Organisationen setzen bei Employer Branding, Personalmarketing und -auswahl auf Recrutainment. So nennt man die Gamification der Personalgewinnung durch spielerisch-simulative Elemente.
Doch wie müssen spielerisch-simulative Applikationen im Personalmarketing gestaltet sein, um die Anzahl passender Bewerbungen zu erhöhen? Und wie müssen spielbasierte oder spielerisch angereicherte Tests in der Personalauswahl gestaltet sein, um Akzeptanz bei den Bewerbenden zu finden?
Dieser Vortrag gibt eine Übersicht über die wesentlichen Formen von Online-Recrutainment inklusive erster empirischer Forschungsergebnisse.
Information on participating / attending:
Online-Veranstaltung per Zoom.
Kostenlose Anmeldung unter
https://www.hfh-fernstudium.de/veranstaltungen/infotermin-25012024-1800-0
Date:
01/25/2024 18:00 - 01/25/2024 18:30
Event venue:
Online per Zoom
Hamburg
Hamburg
Germany
Target group:
all interested persons
Relevance:
transregional, national
Subject areas:
Economics / business administration, Psychology
Types of events:
Presentation / colloquium / lecture, Seminar / workshop / discussion
Entry:
01/04/2024
Sender/author:
Thomas Graf M.A.
Department:
Öffentlichkeitsarbeit
Event is free:
yes
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event75964
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).