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04/23/2010 - 04/23/2010 | Mainz

The Collapse of Media Separation? - MAINZ MEDIA FORUM

Podiumsdiskussion in der Veranstaltungsreihe "Mainz Media Forum" des Mainzer Medieninstituts und des Forschungsschwerpunkts Medienkonvergenz der Universität Mainz

At one point in history, media formats could be neatly segregated into distinct categories: newspapers, radio and television broadcasters, magazine publishers, cable television, etc. Today, with the emergence of the Internet, media formats are quickly and dramatically converging. Newspapers now publish print and online editions. Radio and television broadcasters stream over the Web. As a result, traditional distinctions between the various types of media are collapsing and leading to new definitions of media, and new approaches. In this symposium, we explore the enormous political, social and governmental implications of this convergence.

We are looking forward to discuss these questions, present difficulties, expected developments, and possible future solutions with media experts from the USA and Australia.

Begrüßung durch Professor Dr. Dieter Dörr, Direktor des Mainzer Medieninstituts
Teilnehmer der Podiumsdiskussion:
- Professor Russell L. Weaver, Professor of Law and Distinguished University Scholar, Louis D. Brandeis School of Law, Louisville, USA
- Professor Dr. Jürgen Bröhmer, Head of School, School of Law, University of New England, Armidale, Australia
- Professor Dr. Udo Fink, Lehrstuhl für Öffentliches Recht, Europarecht, Völkerrecht und Internationales Wirtschaftsrecht an der Johannes Gutenberg-Universität Mainz
- Moderation: Dr. Tobias O. Keber, Akademischer Rat, Lehrstuhl für Öffentliches Recht, Europarecht, Völkerrecht und Internationales Wirtschaftsrecht (Professor Dr. Udo Fink) an der Johannes Gutenberg-Universität Mainz

Mainz Media Forum
Das Mainzer Medieninstitut hat im Jahr 2003 die Veranstaltungsreihe "Mainzer Forum Medienrecht" ins Leben gerufen. Nachdem an der Johannes Gutenberg-Universität inzwischen der Forschungsschwerpunkt Medienkonvergenz etabliert ist, wird die Reihe aus Vorträgen und Podiumsdiskussionen mit diesem zusammen unter dem Namen Mainz Media Forum weitergeführt. Durch das Forum soll der Kontakt zwischen Studierenden und Praktikern über den normalen Austausch hinaus intensiviert werden. Zugleich wird die interessierte Öffentlichkeit eingeladen, an diesem Meinungsaustausch aktiv teilzunehmen.

Information on participating / attending:
Sie sind zu dieser Veranstaltung herzlich eingeladen und können sich per E-Mail: anmeldung@mainzer-medieninstitut.de (bitte Datum der Veranstaltung, Personenzahl und Absenderinformationen) oder Fax (http://www.uni-mainz.de/downloads/mainzmediaforum_anmeldefax.doc) anmelden.

Date:

04/23/2010 14:00 - 04/23/2010 17:00

Registration deadline:

04/15/2010

Event venue:

Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Fakultätssaal Fachbereich 05
Philosophicum
Jakob-Welder-Weg 18
55128 Mainz
Rheinland-Pfalz
Germany

Target group:

all interested persons

Relevance:

transregional, national

Subject areas:

Law, Media and communication sciences

Types of events:

Entry:

03/09/2010

Sender/author:

Petra Giegerich

Department:

Kommunikation und Presse

Event is free:

no

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event30546


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