idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Grafik: idw-Logo

idw - Informationsdienst
Wissenschaft

Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Event


institutionlogo

05/12/2010 - 05/12/2010 | Köln

Workshop TV-Produktion: Creative Producing

Wie entsteht eine gute Geschichte? Was macht sie fernsehtauglich? Was macht den Zuschauern Spaß und animiert dazu, mehr wissen zu wollen?

Unter der Anleitung von Claus Vincon entwickeln die Teilnehmer eigene Ideen, diskutieren diese im Team und formen daraus ein fernsehtaugliches Format. Der Referent beantwortet dabei alle Fragen und steigt mit den Teilnehmern aktiv in die Konzeption ein. Außerdem analysiert er die unterschiedlichen Fernsehformate von der Sitcom bis zur Dokusoap und erläutert die Unterschiede.

Der zweite Teil des Workshops führt auf eine Reise durch die Arbeitswelt des Fernsehens. Hier werden Berufsbilder vom Kameramann bis zum Producer näher beleuchtet und Sie lernen Jobs kennen, die bisher nur im Abspann einer Fernsehproduktion zu sehen waren, z.B. Executive Producer, Produzent oder Creative Producer.

Referent: Claus Vincon, Creative Producer für verschiedene Formate bei der Granada Fernsehproduktions GmbH, Köln

Information on participating / attending:
Anmeldung: http://www.mhmk.de/studieninteressenten/infoveranstaltungen/anmeldung/details/34...

Date:

05/12/2010 18:00 - 05/12/2010 20:30

Event venue:

Richmodstr. 10
50667 Köln
Nordrhein-Westfalen
Germany

Target group:

Students

Email address:

Relevance:

regional

Subject areas:

Art / design, Media and communication sciences

Types of events:

Entry:

04/27/2010

Sender/author:

Jessica Schallock

Department:

Hochschulkommunikation

Event is free:

yes

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event31143


Help

Search / advanced search of the idw archives
Combination of search terms

You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

Brackets

You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

Phrases

Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

Selection criteria

You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).