idw - Informationsdienst
Wissenschaft
06/02/2015 - 06/02/2015 | Köln
Nach wie vor wagen weniger Frauen als Männer den Schritt in die Existenzgründung. Dafür werden verschiedene Thesen aufgestellt: „Frauen sind vorsichtiger“, „Frauen wollen lieber eine Familie gründen. Eine Existenzgründung passt nicht in die Familienplanung.“
Die Experten der Hochschule Fresenius gehen diesen Thesen nach. In einer Podiumsdiskussion berichten erfolgreiche Existenzgründerinnen über ihre Geschäftsideen und Erfahrungen.
Von der Idee über die Planung bis hin zu konkreten Umsetzung: In anschließenden Workshops unterstützen unsere Experten Frauen bei der Existenzgründung. Ideenskizze, Zahlenwerk und Businessplan – bringen Sie mit, was Sie haben – wir prüfen gerne Ihre Unterlagen und beraten Sie.
Information on participating / attending:
Der Eintritt ist frei.
Date:
06/02/2015 18:00 - 06/02/2015 20:30
Event venue:
Studierenden-Lounge der Hochschule Fresenius
• Fachbereich Wirtschaft & Medien
Business Academy Fresenius • Business School • Media School • Psychology School • International Business School
Im MediaPark 4c
50670 Köln
Hessen
Germany
Target group:
Students, all interested persons
Email address:
Relevance:
regional
Subject areas:
interdisciplinary
Types of events:
Seminar / workshop / discussion
Entry:
05/12/2015
Sender/author:
Melanie Hahn
Department:
Presse & Öffentlichkeitsarbeit
Event is free:
yes
Language of the text:
German
URL of this event: http://idw-online.de/en/event50924
You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.
You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).
Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.
You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).
If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).