idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store



Instance:
Share on: 
06/13/2000 16:15

ImPact Award für Jens Woelke

Dr. Wolfgang Hirsch Abteilung Hochschulkommunikation/Bereich Presse und Information
Friedrich-Schiller-Universität Jena

    Jena. (13.06.00) Mit dem "ImPact Award 2000 für Werbung und Fernsehen" ist der Jenaer Kommunikationswissenschaftler Jens Woelke (30) ausgezeichnet worden. Der Preis wird von der IP Deutschland GmbH, dem Komplett-Vermarkter für die RTL-Gruppe, ausgereicht und prämiert die besten akademischen Abschlussarbeiten, die ein Forschungsthema rund um die Fernsehwerbung praxisrelevant, problemorientiert und mediabezogen behandelt haben. Woelke erhielt den mit 3.500 Mark dotierten zweiten Preis für seine 1997 vorgelegte Magisterarbeit über "Product Placement und Unterbrecherwerbung: Wirkungen und Wirkungsdimensionen". Inzwischen promoviert er bei Prof. Dr. Georg Ruhrmann an der Universität Jena über Wahrnehmungsforschung und Urteilsbildungsprozesse.

    Friedrich-Schiller-Universität
    Referat Öffentlichkeitsarbeit
    Dr. Wolfgang Hirsch
    Fürstengraben 1
    07743 Jena
    Tel.: 03641/931031
    Fax: 03641/931032
    E-Mail: h7wohi@sokrates.verwaltung.uni-jena.de


    Images

    Criteria of this press release:
    Media and communication sciences
    regional
    Personnel announcements
    German


     

    Help

    Search / advanced search of the idw archives
    Combination of search terms

    You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

    Brackets

    You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

    Phrases

    Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

    Selection criteria

    You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

    If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).