idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store

Event



01/26/2007 - 01/28/2007 | Hattingen

Mediale Codierungen des Sports

Konferenz des Kulturwissenschaftlichen Forschungskollegs "Medien und kulturelle Kommunikation" (SFB/FK 247)der Universität zu Köln in Kooperation mit dem DGB Bildungswerk e.V. / Forum politische Bildung

Der moderne Sport ist ohne Massenmedien nicht zu denken; die modernen Massenmedien allerdings auch nicht ohne das Thema und die Ökonomie des Sports. Was Sport ist, wie er verstanden wird und/oder werden soll, wird in medialen Präsentationsformen ausgehandelt, die ökonomisch und kulturell eine zentrale Stellung in der gegenwärtigen Gesellschaft und ihrem Mediensystem einnehmen. Entsprechend sind die Medien, ihre technische Entwicklung, ihre kommunikative Reichweite und emotionale Wirksamkeit zugleich aufs engste an Inszenierungsformen des Sports gebunden. Die Auseinandersetzung mit den medialen Codierungen des Sports verspricht deshalb Einsichten in zentrale Aspekte der gegenwärtigen Medienkultur.

Information on participating / attending:

Date:

01/26/2007 - 01/28/2007

Event venue:

DGB Bildungswerke.V. Hattingen
Am Homberg 46-50
45529 Hattingen
Nordrhein-Westfalen
Germany

Target group:

Scientists and scholars, Students

Relevance:

transregional, national

Subject areas:

Media and communication sciences, Sport science

Types of events:

Entry:

12/19/2006

Sender/author:

Anette Hartkopf

Department:

Kommunikation und Marketing

Event is free:

no

Language of the text:

German

URL of this event: http://idw-online.de/en/event19074


Help

Search / advanced search of the idw archives
Combination of search terms

You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

Brackets

You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

Phrases

Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

Selection criteria

You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).