idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store



Instance:
Share on: 
06/02/1999 15:18

IWF - Eingetragenes Warenzeichen

Michael Niehaus Unternehmenskommunikation
IWF Wissen und Medien gGmbH

    IWF - drei Buchstaben, die in Fachkreisen schon lange als Qualitätsmarke für wissenschaftliche Medien bekannt sind - haben nun auch rechtlich den Status einer geschützten Marke. Seit Mitte April darf das Institut für den Wissenschaftlichen Film (IWF), Göttingen, seine Produkte mit "IWF ®" kennzeichnen.

    Im Februar hat das Institut für den Wissenschaftlichen Film (IWF), Göttingen, sein Institutskürzel "IWF" beim Deutschen Patent- und Markenamt, München, eintragen lassen. Unter der Registriernummer 398 21 391 ist die Marke IWF beurkundet. Sie steht für folgende Waren und Dienstleistungen: Lehr- und Unterrichtsmittel; Veröffentlichung, Herausgabe und Dokumentation von audiovisuellen Medien und Multimediaprodukten.

    Weitere Informationen erhalten Sie im
    INSTITUT FÜR DEN WISSENSCHAFTLICHEN FILM, Referat Öffentlichkeitsarbeit
    Michaela Gräfin v. Bullion
    Nonnenstieg 72
    37075 Göttingen
    Telefon: 0551-5024-300, Telefax: 0551-5024-400
    E-mail: michaela.v.bullion@iwf.de


    More information:

    http://www.iwf.de


    Images

    Criteria of this press release:
    interdisciplinary
    transregional, national
    Organisational matters
    German


     

    Help

    Search / advanced search of the idw archives
    Combination of search terms

    You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

    Brackets

    You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

    Phrases

    Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

    Selection criteria

    You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

    If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).