idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
Science Video Project
idw-Abo

idw-News App:

AppStore

Google Play Store



Instance:
Share on: 
11/23/2005 10:21

Workshop "Wissenschaft als Marke" am 30.11.2005 in Berlin

Ramona Ehret Stabsstelle Kommunikation, Events und Alumni
Technische Universität Berlin

    Workshop "Wissenschaft als Marke" am 30.11.2005 in Berlin

    Muss sich Wissenschaft als Marke verkaufen? Um Drittmittel besser akquirieren zu können, um sich profilierter in der Öffentlichkeit darzustellen und um den Wettlauf um die besten Köpfe zu gewinnen? Ja, meint die TU Servicegesellschaft und bietet - nach vier erfolgreichen Workshops in diesem Jahr - einen zusätzlichen Workshop "Wissenschaft als Marke" am 30. November an. Themen des Workshops werden u.a. sein:

    - Erfolgreiche Wissenschaftsmarken als Vorbild
    - Aufbau einer eigenen Wissenschaftsmarke
    - Erfahrungsaustausch mit Vertretern anderer Wissenschaftseinrichtungen
    - Welche Kommunikationstalente brauchen Wissenschaftler?
    - Anwendung des Wissens in Praxisübung

    Zielgruppe sind Verantwortliche für Kommunikation und Marketing in Wissenschaftseinrichtungen oder Technologieunternehmen.

    Zeit: Mittwoch, 30.11.2005, 9.30 Uhr - 18.00 Uhr, Preis: 490 Euro

    Weitere Informationen: www.tu-servicegmbh.de/workshop
    Pressekontakt: Petra Kuhfuß Tel. 0 30 / 80 19 72 35


    More information:

    http://www.tu-servicegmbh.de/workshop


    Images

    Criteria of this press release:
    interdisciplinary
    regional
    Studies and teaching, Transfer of Science or Research
    German


     

    Help

    Search / advanced search of the idw archives
    Combination of search terms

    You can combine search terms with and, or and/or not, e.g. Philo not logy.

    Brackets

    You can use brackets to separate combinations from each other, e.g. (Philo not logy) or (Psycho and logy).

    Phrases

    Coherent groups of words will be located as complete phrases if you put them into quotation marks, e.g. “Federal Republic of Germany”.

    Selection criteria

    You can also use the advanced search without entering search terms. It will then follow the criteria you have selected (e.g. country or subject area).

    If you have not selected any criteria in a given category, the entire category will be searched (e.g. all subject areas or all countries).