BrandCamp '17: Radical Change - Pathways to Future Success

idw – Informationsdienst Wissenschaft

Nachrichten, Termine, Experten

Grafik: idw-Logo
idw-Abo
Medienpartner:
Wissenschaftsjahr

Veranstaltung


institutionlogo


Teilen: 
18.01.2017 - 18.01.2017 | Berlin

BrandCamp '17: Radical Change - Pathways to Future Success

Macromedia's annual BrandCamp has become a valid platform for leading media professionals to discuss the pending challenges the modern media industry has to deal with nowadays with students, teachers and guests. In 2017, digital change and radicality are the buzzwords the professionals will focus on in their short talks, followed by heated discussions and networking with some of the industry's most important contacts. Challenge the leaders on January 18, at Macromedia University Berlin.

Triggered by radical advancement of digital technologies, enterprises are on the hunt for breakthrough ideas and solutions that will enable them to leapfrog competition. BrandCamp ’17 empowers you with inspirations and cutting edge insights from renown thinkers, leaders and doers on how they’re creating positive change and economic growth around rapidly changing technology. The event is a great opportunity to assemble with innovative minds to find new connections. The event is free, registration is required.

Nine key decision makers from Mercedes-Benz, Daimler AG, jovoto.com, Aperto (IBM), PechaKucha Berlin, Heimat/TBWA Germany, AKQA, Wire, Fjord Berlin/Accenture Interactive and Campus Munich will fuel your innovative thinking through impactful stories on business opportunities in engaging „Eight-Minute Slam Presentations“ modeled after TED talks.

Confirmed Speakers:

Marko Thorhauer, Executive Director Creative, aperto/IBM
Holger Suffel, VP Global Service & Parts Operations, Daimler AG
Christopher Boehnke, Business Design Director, Fjord Berlin / Accenture Interactive
Conradin Sonnenberg, Director Creative Strategy, jovoto
Joachim Stein, Co-founder Pecha Kucha Berlin
Prof. Dr. Alyosh Agarwal, Macromedia University Munich
Eero Aalto, Head of Business Transformation, Heimat Berlin / TBWA Germany
Siim Teller, Marketing Director Global, Wire
Mike Betts, Head of Strategic Services, AKQA Berlin

Agenda

06.00 pm - Entry, Meet & Talk
06.30 pm - Welcome, Slam Session I
07.15 pm - Break (Fingerfood/Drinks)
07.45 pm - Slam Session II
08.30 pm - Discussion/Free Beer
09.00 pm - Chat & Chill (End 22.30 pm)

Enjoy food Drinks, chat & chill alongside two slam sessions. Prof. Dr. Brigitte Kleinselbeck (Brand Management), Prof. Tanja Schmitt-Fumian (Vice Dean School of Creative Arts), Prof. Lars Grau and Service (Head of School of Creative Arts Campus Berlin, UX Experience Design), Prof. Thomas Stegman (Service Design) will guide through the evening. More information: http://www.hochschule-macromedia.de/brandcamp

Hinweise zur Teilnahme:
The event is free, please register here:
http://www.hochschule-macromedia.de/brandcamp

Or contact beforehand:
b.kleinselbeck@macromedia.de

Termin:

18.01.2017 18:30 - 22:30

Veranstaltungsort:

Hochschule Macromedia
University of Applied Sciences
M33 Höfe | Mehringdamm 33
2. Gebäude, 1. Stock
10961 Berlin-Kreuzberg
10961 Berlin
Berlin
Deutschland

Zielgruppe:

Studierende, jedermann

Relevanz:

überregional

Sachgebiete:

Gesellschaft, Kulturwissenschaften, Kunst / Design, Medien- und Kommunikationswissenschaften, Wirtschaft

Arten:

Konferenz / Symposion / (Jahres-)Tagung, Seminar / Workshop / Diskussion, Vortrag / Kolloquium / Vorlesung

Eintrag:

02.10.2016

Absender:

Prof. Dr. Brigitte Kleinselbeck

Abteilung:

Terminredaktion Berlin

Veranstaltung ist kostenlos:

ja

Textsprache:

Englisch

URL dieser Veranstaltung: http://idw-online.de/de/event55562

Anhang
attachment icon All you need to know about the BrandCamp '17

Hilfe

Die Suche / Erweiterte Suche im idw-Archiv
Verknüpfungen

Sie können Suchbegriffe mit und, oder und / oder nicht verknüpfen, z. B. Philo nicht logie.

Klammern

Verknüpfungen können Sie mit Klammern voneinander trennen, z. B. (Philo nicht logie) oder (Psycho und logie).

Wortgruppen

Zusammenhängende Worte werden als Wortgruppe gesucht, wenn Sie sie in Anführungsstriche setzen, z. B. „Bundesrepublik Deutschland“.

Auswahlkriterien

Die Erweiterte Suche können Sie auch nutzen, ohne Suchbegriffe einzugeben. Sie orientiert sich dann an den Kriterien, die Sie ausgewählt haben (z. B. nach dem Land oder dem Sachgebiet).

Haben Sie in einer Kategorie kein Kriterium ausgewählt, wird die gesamte Kategorie durchsucht (z.B. alle Sachgebiete oder alle Länder).

Cookies optimieren die Bereitstellung unserer Dienste. Durch das Weitersurfen auf idw-online.de erklären Sie sich mit der Verwendung von Cookies einverstanden. Datenschutzerklärung
Okay